25 Mart 2011 Cuma

Kérity, la maison des contes | Eleanor's Secret | Sihirli Kitaplar

Kitap okumaya başlama sebebim olabilir masallar. Babaannem kitaplardan okumazdı, kendi tabiriyle "masal satardı" bana. Okumasını bilmediğim için o koskoca masal sandığının içine bakar, ne çok masalım var derdim. Kitap kitap birsürü masal, oley.

Okumayı öğrendiğimde de hepsini okumuştum. Andersen masalları, Grimm kardeşlerin masalları.. Düşünüyorum da, neredeyse tüm masal karakterlerini tanıyacak kadar masal kitabım varmış :) Ne güzel.

Bir de, masallardan çok saçma çıkarımlar yapardım. Mesela "üç küçük domuz" dan tuğla varsa ağaç ve samanın kullanılmaması gerektiğini çıkarmıştım. Sonra,tüm kuğuların küçükken çirkin olan ördek olması gerektiğini sanırdım.

Birsürü sevdiğim karakter vardı. Alaaddin'i çok severdim. Sonra Pinokyo'yu da çok severdim. Rumpelstiltskin'i severdim. Aslında hepsini severdim. Pamuk Prenses'in kötü kalpli üvey annesini o kadar sevmezdim ama.

Sihirli Kitaplar da tam olarak böyle bir çizgi film işte. Tarzan, Herkül gibi çizgi filmlerin de yönetmeni olan Dominique Monfery tarafından yönetilmiş. Filmlerin orjinal dillerinde izlenmesi gerektiğini savunsam da; animasyon, çizgi film ve animelerin düblajlı da güzel olduğunu düşünüyorum. Sihirli Kitaplar'ı Fransızcasından izledim ve güzeldi. Umuyorum ki, düblajlısı da güzeldir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder