1 Aralık 2010 Çarşamba

Lilja 4-ever [Daima Lilya]

.: IMDb :.
Annesinin gitmesine aldırış etmeyip, kapıdan çıktıktan sonra peşinden koşarak "Lütfen beni bırakma!" deyişi.. Hani çocuklar vefasız olur genelde. Küfür de etse çocukları, ana yüreği dayanmaz ya, bu filmde bulamıyoruz bunu. Kızının kendi başına yapamayacağını bildiği halde onu terkeden bir anne var karşımızda. Lilja annasiyle bile kötü şartlar altında yaşarken, henüz 16 yaşında tek başına kalakalıyor.

İnsanların birbirine gösterdiği sevgi ve saygı, iftira atmanın ne kadar kolay olduğu, erkeklere kişiliğini kaybettiren cinsellik arzusu ve Lilja'nın yaşama çabası. Şu an dünya üzerinde yaşamak zorunda olan beki de binlerce Liljayı düşününce daha da kötü oluyorum. Hayata daha sıkı tutunmaya çalıştıkça, yükselmeye çalıştıkça giderek dibe sürüklenen Liljalar.

Lilja İsveç'e gittikten sonra Volodya, o içmediği ilaçları içiyor ve cennete gidiyor. Filmin sonunu bu kadar etkili yapan da melek olmuş Volodya'nın Liljaya ettiği şu sözler oluyor sanırım: "Sahip olduğun tek hayat bu! Ben kendimi öldürdüm ve cennete gittim. Cennet hakikaten iyi. Ama pişmanım, çünkü biraz daha fazla yaşamak istiyordum.".

Ve, Lilja'nın güzünde gülümseme, bizde burukluk.son

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder